Waarom ondernemers kiezen voor Kassanet Pieterse

Dat kunnen we natuurlijk het beste vragen aan onze klanten zelf. Wat vinden zij van Kassanet Pieterse?

David Lambers

Restaurant Ubica en Twintig

Ubica een café en restaurant aan de gezellige Ganzenmarkt in het centrum van Utrecht. Gevestigd in oorspronkelijk een stadskasteel, later de beruchte Ubica kraakpanden, voorheen eigendom van de bekende Ubica matrassenhandel. Een pand met een stormachtig verleden, er was ook nog iets  met de oorspronkelijk naam, maar sinds 2014 een gezellig café en een stijlvol restaurant met de passende naam Ubica.

David Lambers

David Lambers is bijna 6 jaar bedrijfsleider bij Ubica. Een plek waar iedereen zicht thuis voelt. Voorin het restaurant heerst er meer het gevoel van een café, waar je gezellig kunt borrelen, terwijl achterin is ingericht als een stijlvol restaurant. Ook het terras is een heerlijke plek om te vertoeven. In deze sfeervolle ruimte kun je genieten van een borrel of lunch tot uitgebreid diner. Ubica staat voor constante kwaliteit die zorgt voor een telkens terugkerende positieve ervaring.

Twintig

David maakt een kopje koffie in de eigen zaak van David, naast Ubica. Samen met Niko Arwanitidis en Stefan Elvers is hij in 2020 hun zaak Twintig gestart, waar vroeger broodje Ploff zat. Een hele andere zaak dan Ploff, waar veel Utrechters in de nachtelijke uren kwamen om nog wat te eten na het stappen. De nieuwe zaak is een café-restaurant waar geborreld kan worden en waar gasten ook welkom zijn voor het diner. De naam Twintig verwijst naar het huisnummer maar ook naar het aantal bieren, wijnen en cocktails die er op de kaart staan.

De kracht van..

De kracht van beide zaken is constante kwaliteit leveren die zorgt voor een telkens terugkerende positieve ervaring. Automatisering kan daar bij helpen. Het werken met Vectron kassa’s en de MobileAPP zorgen voor een financiële en logistieke verbetering. De kracht van de automatisering zit ‘m volgens David vooral in de koppelingsmogelijkheden met bijvoorbeeld een personeelsplanning en urenregistratie software, al dan niet op maat gemaakt. In combinatie met nauwelijks uitvaltijd van het systeem en nooit falende hardware springt niet een product eruit, maar het totale pakket.

De kracht van Kassanet Pieterse is vooral de service. Er is geen 9-5 mentaliteit als het om de service gaat. We kunnen altijd een beroep doen op Kassanet Pieterse en zelf doorgaan met waar we goed in zijn: ‘Onze gasten gastvrij ontvangen en zorgen voor een smakelijke en sfeervolle avond.’

 

 

 

 

 

Theo Burger

De Beurs Utrecht

De Beurs, gevestigd in een markant rood en historisch pand aan de Neude in Utrecht, is dit jaar precies 25 jaar van Theo Burger. Er zijn mensen die beweren dat de Neude het leukste plein is van Utrecht, in ieder geval is het een prachtig plein én een echte horeca locatie.

Gast blij, wij blij

Theo Burger verhuisde als student van Zeist naar Utrecht en begon al snel met het organiseren van schoolfeesten, later ook grote dance events. Hij organiseerde feesten in heel Nederland. Al snel liet hij zijn studie voor wat het was en begon zijn eerste horecabedrijf in de Drieharingenstraat in Utrecht, om uiteindelijk te landen op de Neude. Hij startte in de Beurs een heel nieuw concept voor een breed publiek, 3 in 1: een dagzaak, een avondzaak en ’s avonds na het diner werd het meubilair aan de kant geschoven en transformeerde de Beurs in een nachtzaak met dansvloer. De kracht van de Beurs is het bereiken van een breed publiek, waarbij hun motto nooit uit het oog verloren wordt: “Gast blij, wij blij”.

Verbouwing

In het voorjaar van 2017 vond de grote verbouwing plaats, werkelijk alles werd aangepakt. De sloophamer ging van de kelder tot de zolder en het resultaat mag er zijn. Het is vernieuwd, maar er is nog altijd karakter gebleven met respect voor historie. Wat ook grondig aangepakt werd, was de automatisering. Er was altijd al automatisering, maar dat was aan vernieuwing toe én het werd tijd voor meer. Theo wilde graag dat de afspraken die hij maakte met zijn team vastgelegd werden in een werkwijze, transparantie in wat er gebeurt. Een drankje weggeven is gebruikelijk in een horeca zaak zoals de Beurs, maar dat moet wel geregistreerd worden. Doordat de cijfers meteen beschikbaar zijn (ook voor de bedrijfsleiding) is er transparantie. Het is voor iedereen duidelijk, binnen de gemaakte afspraken kun je dan vrij bewegen en dat geeft beide kanten op vertrouwen. Natuurlijk speelde rendement ook een belangrijke rol bij het automatiseren van de Beurs.

Systeem

Theo koos voor het degelijke systeem van Vectron aan de voorkant van de zaak. Het Vectron systeem werd gekoppeld met Nostradamus: een personeelsplanning en urenregistratie software. De keuken en de bar werden volledig geautomatiseerd met BOOQ bar- en keukenmanagement systeem. De Beurs heeft een groot terras, sinds maart 2020 wordt ook de QR bestel app van Jamezz gebruikt. In de toekomst overweegt Theo met de bestelapp vaste bestelpunten in te richten, om die tijdens de nachtelijke uurtjes te gaan gebruiken.

Partner

Op de vraag waarom hij voor Kassanet Pieterse heeft gekozen, geeft Theo op zijn nuchtere wijze antwoord: “Ik zie jullie als een partner, die flexibel is en meedenkt. De service wordt met zorg geleverd en het contact is direct, zowel met mij als met mijn team.” Dat team dat altijd werkt met de gedachte: “gast blij, wij blij’.

Sander Hendrix en Aida Papilaja - Hendrix

Hotel restaurant MANNA en Blue

In historische panden gelegen aan één van de oudste straten van Nijmegen zijn Hotel MANNA & Blue gevestigd. Achter deze historische panden zitten verrassende hotels en restaurants verborgen. Een harmonieuze mix tussen karakteristiek en modern, een plek waar je tot rust komt zeggen ze zelf.

MANNA en BLUE

In 2009 begon het succes van Sander Hendrix en Aïda Papilaja-Hendrix met MANNA: een restaurant met een aantal suites om te overnachten, waar gastvrijheid, comfort en ontspanning samenkomen. Met MANNA hebben Sander en Aïda Nijmegen op de kaart gezet: ze ontvingen een award voor het beste hotel en restaurant van Europa: de World Luxury Hotel Award. Maar het stel wilde meer en startte in 2016 in dezelfde straat hotel Blue: kleinere hotelkamers om zo toegankelijker te zijn voor een breder publiek. En natuurlijk de Blue bar voor een zakelijke ontmoeting of een ontspannen vrijdagmiddagborrel.

Wat kan er wel

Net als de eerste Corona versoepelingen een feit zijn, spreek ik Sander over de achterliggende periode. Na een eerste verslagenheid raapten Sander & Aïda zich bij elkaar. Met enthousiasme en creativiteit gingen ze, samen met het team, de strijd aan met alle beperkingen die de horeca opgelegd werd. MANNA werd omgebouwd tot delicatessezaak, uit de kelder werd de jarenlang bij elkaar gespaarde kunst tevoorschijn gehaald en geveild. Er werd take-away aangeboden, maar niet zomaar afhaalgerechten. Een DJ werd ingehuurd om een feestje te maken van het afhalen bij de moederdag high tea. Take-away moet spraakmakend zijn vindt Sander, we zijn verantwoordelijk tot de eerste hap. Er werd terracotta servies aangeschaft, het take-away werd daarop geserveerd. Servies straalt klasse uit en is duurzaam. Temperatuurmeters werden meegeleverd om het vlees op juiste temperatuur te bereiden, instructievideo’s zorgden voor een perfect kerstmenu. Direct na iedere persconferentie werd er een mailing verstuurd. Met de succesvolle mailing werd er positiviteit de wereld in gestuurd. Het thema was steeds weer: ‘Wat kan er allemaal wel’. Veel gasten reageerden positief en dat was precies de bedoeling.

Kassanet en MANNA en Blue

In 2008, vlak voordat MANNA openging, bracht Sander een bezoek aan de stand van Kassanet. Een gesprek volgde en het klikte, er was een goed gevoel. Want merkt Sander terecht op: “jullie product is niet sexy, het systeem moet het gewoon doen, het moet makkelijk werken en degelijk zijn. Belangrijker is de mens achter het systeem. Dat is een zekerheid en daar ben ik voor gegaan.”

Verrassende automatisering

Het historische pand van MANNA en Blue is verrassend. Smaakvol ingericht,  de oude details van het pand worden versterkt door de moderne inrichting. En achter die oogstrelende inrichting zit een zeer complex automatiseringssysteem, zonder dat de gasten het in de gaten hebben. Net zo verrassend als het pand zelf. De basis is een Vectron systeem, met daaraan een groot aantal applicaties gekoppeld. Reserveringen worden gedaan met Lodgegate, het deurenbeheer met Hotek key reader, De keuken en de bar worden ondersteund door het keuken- en barmanagementsysteem van Booq, de personeelsplanning en urenregistratie met Nostradamus, de tafelreservering met Formitable, Bonvito voor de cadeaukaarten en QR bestellen van Jamezz wordt sinds kort op de kamers en suites gebruikt. Al deze applicaties zijn gekoppeld aan het Vectron systeem. Zo is het handmatige werk volledig geautomatiseerd.

Sander: “Ik kan me in de ruim 12 jaar dat we partners zijn, niks herinneren van iets dat niet goed is gegaan. Toen ik na een aantal jaren toe was aan een nieuw systeem heb ik ook nooit getwijfeld of ik weer bij Kassanet Pieterse zou kopen. Het systeem is fantastisch, de mensen zijn behulpzaam, het systeem is niet de goedkoopste oplossing, maar we komen er altijd uit met elkaar. De mensen achter het systeem, dat is een zekerheid en dat is het belangrijkst.